Pasy klinowe guma

Pasy klinowe przeznaczone przede wszystkim do napędów głównych maszyn i urządzeń. Napędy przekładniami klinowymi charakteryzują się możliwością wystąpienia poślizgu pomiędzy pasem i kołami napędu w momentach startu maszyn (łagodny start) i chwilowych przeciążeń podczas ich pracy.

Należą do przekładni cichych, odpornych na drgania. Pasy klinowe wykonywane są z mieszanek gumowych oraz różnych odmian poliuretanu. Do napędów głównych jednak przede wszystkim stosowane są pasy klinowe gumowe, które w swojej konstrukcji zawierają warstwę wytrzymałościową z kordów linkowych.

Pasy klinowe podzielone są na sekcje wymiarowe dotyczące przekroju poprzecznego pasa znakowane dużymi literami i niektóre sekcje cyframi np.; sekcja B, sekcja 40. Każda sekcja posiada swój zakres długości. Pasy klinowe gumowe występują w dwu odmiennych wersjach: wersja pełna otulona, wersja uzębiona nieotulona (boki pasa stanowi surowa guma) w zapisie tej sekcji występuje dodatkowo duża litera „X” np.; sekcja AX. Wszystkie sekcje podzielone są na trzy grupy:

- sekcje wąskoprofilowe,

- sekcje standardowej szerokości,

- sekcje szerokoprofilowe - pasy wariatorowe w przekładniach bezstopniowych.

Pierwsze dwie grupy sekcji występują jako pasy pojedyncze oraz zespolone. W przypadku konieczności zastosowania do napędu kilku pasów jednej sekcji o tej samej długości zalecane jest stosowanie pasów zespolonych z danej sekcji. Pasy klinowe wykonywane są w technologii otwartej i zamkniętej odmienną konstrukcją są pasy otwarte segmentowe . Segmentowa konstrukcja umożliwia wykonanie dowolnej długości pasa.

Product added to compare.

Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji o stosowanych przez nas plikach cookies, ich wykorzystaniu, sposobie modyfikacji oraz akceptacji znajdziesz w polityce prywatności.