Pasy klinowe segmentowe

Pasy segmentowe poliuretanowe są zamiennikiem tradycyjnych pasów klinowch gumowych i w stosunku do nich cechują się szybszym montażem, wyższą wydajnością i przedłużoną żywotnością. W ofercie Euroband przygotowaliśmy pasy klinowe segmentowe od marki Fenner Drives®, z różnych serii, w wielu wariantach i w szerokich przedziałach parametrów. Dostarczamy zamienniki pasów klinowych klasycznych A/13, B/17, C/22 i Z/10 dla niskich bądź średnich obciążeń oraz odpowiedniki pasów wąskoprofilowych SPZ, SPA i SPB (dla wysokich). Zachęcamy do pobrania katalogu produktów, w którym znajdą Państwo pełną specyfikację pasów czy praktyczne tabele ułatwiające ich wybór. Nasi specjaliści także pozostają do dyspozycji – zapraszamy do kontaktu.

 

Skontaktuj się z nami

 

Pasy klinowe segmentowe w ofercie Euroband

Jesteśmy dedykowanym dystrybutorem Fenner Drives® w Polsce. Do oferty włączyliśmy różne sekcje, modele i warianty pasów segmentowych marki. Na zamówienie sprowadzamy również niestandardowe produkty – wykonane według specyfikacji. Wszystkie dostępne pasy klinowe segmentowe dzielą się na kilka grup – serii przeznaczonych do zastosowania różnych aplikacjach.

Pasy klinowe segmentowe NuTLink

  • To kompozytowe pasy segmentowe, łączone nitami. Stanowią zamiennik pasów klinowych klasycznych typu A/13, B/17, C/22, Z/10, stosowanych przy średnich obciążeniach. Najczęściej zastępują gumowy pasek klinowy o przekroju przemysłowym A/13/4L.
  • Są przystosowane do przenoszenia dużych obciążeń, sprawdzają się przy obciążeniach udarowych, w napędach rewersyjnych i w układach napędzanych silnikami tłokowymi.
  • Mogą pracować w temperaturze -40 do + 110°C. Wykazują wysoką odporność na wodę, parę, oleje i większość stosowanych w przemyśle chemikaliów.
  • Wyróżniają się odpornością na ścieranie, która przekłada się na wydłużoną żywotność komponentu.
  • Parametry poszczególnych modeli jak minimalna średnica koła pasowego, szerokość u góry czy minimalną/maksymalną wysokość do jazdy nad obręczą znajdą Państwo w katalogu produktów.

Pasy klinowe segmentowe SuperTLink

  • Również powstają z wysokiej jakości materiału kompozytowego, na bazie poliuretanu. Są odpowiednikami pasów wąskoprofilowych SPZ, SPA, SPB, SPC, 3 V i 5 V. Sprawdzają się w niemal każdym układzie przystosowanym do pracy z pasami gumowymi tego typu.
  • Są przeznaczone przede wszystkim do pracy pod bardzo wysokimi obciążeniami, w napędach wielopasowych i obciążonych dużymi udarami. Jak podaje producent, napęd segmentowy wykazuje znacznie dłuższą żywotność w trudnych warunkach, nawet do 20 razy.
  • Podobnie jak poprzednie, pasy segmentowe SuperTLink są odporne na materiały ścierne, oleje, wodę, chemikalia i skrajne temperatury (-40° do +116°C). Parametry poszczególnych modeli podano w formie praktycznych tabelek w katalogu.

Pasy klinowe segmentowe Powertwist

  • Pasy segmentowe Powertwist to zamienniki pasków klinowych klasycznych A/13, B/17, C/22, Z/10, ale przystosowane do niższych obciążeń bez wstrząsów. Są dostępne w wielu wariantach m.in. antystatycznym (idealne np. przy produkcji szkła i ogniw słonecznych) czy z okrągłym profilem. Łączy się je przez przeplatanie (a nie nitami jak powyższe).
  • Wyróżniają się utrzymywaniem napięcia przez cały okres użytkowania, dzięki czemu nie trzeba ich naprężać tak często, jak standardowe pasy gumowe. To przekłada się na osiągnięcie wyższej wydajności maszyn przy niższych kosztach pracy.
  • Tak jak we wcześniejszych seriach pasy segmentowe tego typu są tworzone z kompozytu: poliuretanu wzmocnionego kilkoma warstwami poliestru, co daje odporność na ścieranie i czynniki zewnętrzne. Dane techniczne poszczególnych modeli znajdą Państwo czytelnie rozpisane w katalogu.

Wszystkie omówione grupy pasów segmentowych mają pewne cechy wspólne. Należą do nich znacznie szybsza i łatwiejsza instalacja (pas z roli można dowolnie dzielić i łączyć), wydłużona żywotność i tłumienie wibracji: to wszystko przy zachowaniu mocy znamionowych tradycyjnych pasów klinowych gumowych. Z reguły nie ma potrzeby dostosowywania układu, żeby zastąpić klasyczny pas segmentowym. Można to zrobić bez demontażu napędu i użycia sprzętu do podziału/połączenia pasa.

Co to jest pas klinowy segmentowy i jakie ma zalety?

Pas napędowy segmentowy to zamiennik tradycyjnego pasa klinowego gumowego, od którego różni się budową i zastosowanym materiałem. W praktyce tworzą go nieduże segmenty, płytki połączone metalowymi nitami bądź przeplatane. Fenner Drives® produkuje je z poliuretanu wzmocnionego warstwami poliestru. Te cechy sprawiają, że pasy klinowe segmentowe (w stosunku do tradycyjnych pasów gumowych) poprawiają parametry pracy napędu, podnoszą wydajność, przyczyniają się do redukcji przestojów i wspierają warunki pracy w zakładzie.

  • Rozdzielanie i łączenie segmentów – dowolny pas napędowy w kilka minut (a nie kilka godzin). Wystarczy zaopatrzyć się w pasujący rodzajem oraz parametrami segmentowy pas napędowy na roli, by na bieżąco tworzyć z niego potrzebne elementy. Rozdzielanie i łączenie pasów segmentowych nie wymaga użycia narzędzi. Pas można swobodnie połączyć przeplatając końce pasa pomiędzy kołami układu napędowego, bez jego demontażu. Cały ten proces przebiega po prostu znacznie szybciej i łatwiej. Prostsze są również magazynowanie i inwentaryzacja komponentów.
  • Nawet do 20 razy większa wytrzymałość pasa klinowego. Poliuretan z poliestrem zapewniają znacznie wyższą niż guma odporność na ścieranie. Pas klinowy segmentowy jest przystosowany do pracy w skrajnych temperaturach, w środowisku wilgotnym, olejowym i chemicznym (odporność na większość z popularnych rozpuszczalników itp.). A do tego przez cały czas pracy zachowuje naprężenie, nie rozciąga się, co zmniejsza nakłady pracy na jego konserwację.
  • Skutecznie tłumienie drgań – cichsza praca napędu, układu. Budowa segmentowa zapewnia redukcję wibracji nawet o 50%, czyli też o taką wartość możemy obniżyć generowany w układzie hałas.

Dzięki wszystkim tym cechom pasy segmentowe znajdują dziś szerokie zastosowanie, zwłaszcza w przemyśle ciężkim, m.in. wydobywczym i drzewnym, w kamieniarstwie, rolnictwie czy budownictwie, czyli w trudnych (i bardzo trudnych) warunkach pracy. Zostały zaprojektowane po to, żeby spełniać wymagania skomplikowanych napędów i aplikacji i podnosić ich wydajność.

Gdzie zamówić i ile kosztują pasy klinowe segmentowe?

Cena pasów klinowych uzależniona jest od zmiennych jak model, wariant i długość, a także wielkość zamówienia czy czas realizacji. Prosimy o kontakt i przygotujemy indywidualną ofertę. Większość produktów mamy w naszym magazynie i jesteśmy w stanie dopasować do napędów o różnych parametrach, ale realizujemy też niestandardowe zamówienia. Nasi specjaliści doradzają w doborze komponentów czy rozwiązań pod kątem określonych oczekiwań (np. zwiększenia wydajności i obniżenia kosztów) i pomagają wybrać odpowiednie modele czy parametry produktów. Działa u nas również całodobowy serwis techniczny. Zapraszamy!

Product added to compare.

Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji o stosowanych przez nas plikach cookies, ich wykorzystaniu, sposobie modyfikacji oraz akceptacji znajdziesz w polityce prywatności.